Hur ska all den maten få plats i den lilla flickan?

Så influensan är helt borta, en hel dag på jobbet och jag är bara så trött som jag brukar vara efter en dag på jobbet. Visst de andra problemen är kvar, men så mycket enklare att tackla när det bara är dem. Så jag har haft en toppen dag på jobbet, löst en massa problem, lunchat med Alexej och hans flickvän Elin, löst en massa problem till och bara trivts. Lyssnat på en himla massa bra musik under tiden, ni som har min fb har nog inte missat att jag har hittat ett nytt underbart band, 3OH!3.

Och med all denna energi har jag kastat mig in i min nya diet, kan säga att jag har aldrig varit så proppmätt så mycket som idag. Magen var ju fortfarande full efter frukosten när jag skulle ge mig in på första mellanmålet. Den var ännu fullare när lunchen skulle ner, men ner gick den, och mellanmål två gick också på nåt mirakulöst sätt ner. Och nu sitter jag här och borde äta min middag, men jag är fortfarande mätt, finns ingen chans att jag får i mig mer mat. Men jag har ju några veckor på mig att vänja magen vid den nya dieten, så idag blir det ingen middag.

Fått order om att köpa mig en våg, så på lördag ska jag upp till en elektronik butik och köpa mig en. Så jag kan se hur det går för mig i min "quest" mot bättre välbefinnande. Hälsosamt ätande är en stor del i detta, så om jag börjar gå upp för fort (ska gå upp max 0,5 kg i veckan helst lite mindre), ska träning få mig att sakta ner vikt uppgången. Förhoppningsvis ska detta även ta kol på en hel del av mina andra problem. Tänk vad underbart om det gör det, ska även fortsätta med kanel och ingefära i mitt kaffe, här ska bombas med antioxidanter och mineraler.

Nää, här ska varvas ner, är glad igen, det är skönt. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0